• Ikona bezpiecznych zakupów

    Bezpieczne zakupy

  • Ikona furgonetki

    Wysyłka w 24h

  • Ikona pędzącego czasu

    Najszybsza oferta w Polsce

  • Ikona dymka czatu z gwiazdką

    Milion zadowolonych klientów

Darmowa dostawa od 70,00 PLN

Dodaj produkty podając kody

Dodaj plik CSV
Wpisz kody produktów, które chcesz zbiorczo dodać do koszyka (po przecinku, ze spacją lub od nowej linijki). Powtórzenie wielokrotnie kodu, doda ten towar tyle razy ile razy występuje.

Porady TPMS: klonowanie czujników ciśnienia

2018-10-01
Porady TPMS: klonowanie czujników ciśnieniaNajszybszym sposobem na wyposażenie drugiego kompletu kół w czujniki ciśnienia TPMS jest sklonowanie posiadanych już czujników na nowe. Pozwala to na pominięcie procedury przyuczania auta. Co prawda wiele aut umożliwia przyuczanie w trybie automatycznym, jednak ta procedura zmusza do jazdy przez ok. 20 minut w celu zapamiętania nowych numerów przez komputer w aucie. Bezproblemowe klonowanie zapewniają czujniki typu UNI Sensor marki CUB. Wyróżnia je uniwersalność zastosowania: dzięki możliwości przeprogramowywania nadają się do stosowania jako zamiennik oryginalnych czujników.

Za klonowaniem czujników ciśnienia TPMS przemawia fakt, iż w trakcie sezonu pracownikom serwisów ogumienia najczęściej brakuje czasu na wykonanie skomplikowanej procedury przyuczenia auta o nowe numery ID, których wcześniej nie miało w pamięci. Do klonowania czujników UNI Sensor służy programator Sensor AID marki CUB, oferujący dwie opcje kodowania czujników.
Pierwszą jest automatyczne klonowanie, czyli kopiowanie informacji z jednego czujnika (oryginalnego lub zamiennika) na nowy czujnik, który będzie widziany przez samochód jak ten poprzednio zamontowany w kole. Funkcję automatycznego klonowania można zastosować w momencie, gdy czujnik odpowiada na sygnał (bateria nie jest wyczerpana).

W sytuacji, gdy bateria jest wyczerpana lub czujnik został uszkodzony w sposób uniemożliwiający komunikację, można zastosować drugą możliwość - ręczne klonowanie czujnika. Polega ona na przepisaniu numeru identyfikacyjnego (ID) na nowy czujnik UNI Sensor. Najpierw należy zlokalizować numer czujnika. Programator Sensor AID pomaga w jego lokalizacji, wyświetlając możliwe położenie numeru na oryginalnych czujnikach. Po zakodowaniu czujnika numerem widniejącym na obudowie starego, pojazd sam rozpozna, że czujnik jest już aktywny i system zacznie prawidłowo pracować.

W obu przypadkach należy pamiętać, aby nowe sklonowane czujniki trafiły w te same miejsca co ich poprzedniki, np. klon czujnika z lewego przedniego koła powinien znaleźć się również w lewym przednim kole.

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.81 / 5.00 1452 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2025-01-03
JESTESM BARDZO ZADOWOLONA Z JAKOSCI TOWARU
2024-12-24
Wszystko ok
pixelpixelpixelpixelpixel