Porady TPMS: klonowanie czujników ciśnienia

Za klonowaniem czujników ciśnienia TPMS przemawia fakt, iż w trakcie sezonu pracownikom serwisów ogumienia najczęściej brakuje czasu na wykonanie skomplikowanej procedury przyuczenia auta o nowe numery ID, których wcześniej nie miało w pamięci. Do klonowania czujników UNI Sensor służy programator Sensor AID marki CUB, oferujący dwie opcje kodowania czujników. Pierwszą jest automatyczne klonowanie, czyli kopiowanie informacji z jednego czujnika (oryginalnego lub zamiennika) na nowy czujnik, który będzie widziany przez samochód jak ten poprzednio zamontowany w kole. Funkcję automatycznego klonowania można zastosować w momencie, gdy czujnik odpowiada na sygnał (bateria nie jest wyczerpana).
W sytuacji, gdy bateria jest wyczerpana lub czujnik został uszkodzony w sposób uniemożliwiający komunikację, można zastosować drugą możliwość - ręczne klonowanie czujnika. Polega ona na przepisaniu numeru identyfikacyjnego (ID) na nowy czujnik UNI Sensor. Najpierw należy zlokalizować numer czujnika. Programator Sensor AID pomaga w jego lokalizacji, wyświetlając możliwe położenie numeru na oryginalnych czujnikach. Po zakodowaniu czujnika numerem widniejącym na obudowie starego, pojazd sam rozpozna, że czujnik jest już aktywny i system zacznie prawidłowo pracować.
W obu przypadkach należy pamiętać, aby nowe sklonowane czujniki trafiły w te same miejsca co ich poprzedniki, np. klon czujnika z lewego przedniego koła powinien znaleźć się również w lewym przednim kole.