Porady TPMS: klonowanie czujników ciśnienia

2018-10-01
Porady TPMS: klonowanie czujników ciśnieniaNajszybszym sposobem na wyposażenie drugiego kompletu kół w czujniki ciśnienia TPMS jest sklonowanie posiadanych już czujników na nowe. Pozwala to na pominięcie procedury przyuczania auta. Co prawda wiele aut umożliwia przyuczanie w trybie automatycznym, jednak ta procedura zmusza do jazdy przez ok. 20 minut w celu zapamiętania nowych numerów przez komputer w aucie. Bezproblemowe klonowanie zapewniają czujniki typu UNI Sensor marki CUB. Wyróżnia je uniwersalność zastosowania: dzięki możliwości przeprogramowywania nadają się do stosowania jako zamiennik oryginalnych czujników.

Za klonowaniem czujników ciśnienia TPMS przemawia fakt, iż w trakcie sezonu pracownikom serwisów ogumienia najczęściej brakuje czasu na wykonanie skomplikowanej procedury przyuczenia auta o nowe numery ID, których wcześniej nie miało w pamięci. Do klonowania czujników UNI Sensor służy programator Sensor AID marki CUB, oferujący dwie opcje kodowania czujników.
Pierwszą jest automatyczne klonowanie, czyli kopiowanie informacji z jednego czujnika (oryginalnego lub zamiennika) na nowy czujnik, który będzie widziany przez samochód jak ten poprzednio zamontowany w kole. Funkcję automatycznego klonowania można zastosować w momencie, gdy czujnik odpowiada na sygnał (bateria nie jest wyczerpana).

W sytuacji, gdy bateria jest wyczerpana lub czujnik został uszkodzony w sposób uniemożliwiający komunikację, można zastosować drugą możliwość - ręczne klonowanie czujnika. Polega ona na przepisaniu numeru identyfikacyjnego (ID) na nowy czujnik UNI Sensor. Najpierw należy zlokalizować numer czujnika. Programator Sensor AID pomaga w jego lokalizacji, wyświetlając możliwe położenie numeru na oryginalnych czujnikach. Po zakodowaniu czujnika numerem widniejącym na obudowie starego, pojazd sam rozpozna, że czujnik jest już aktywny i system zacznie prawidłowo pracować.

W obu przypadkach należy pamiętać, aby nowe sklonowane czujniki trafiły w te same miejsca co ich poprzedniki, np. klon czujnika z lewego przedniego koła powinien znaleźć się również w lewym przednim kole.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel