Klonowanie czujników TPMS
Najszybszym sposobem na zaopatrzenie drugiego kompletu kół w czujniki ciśnienia TPMS jest sklonowanie posiadanych już czujników na nowe. Pozwala to na pominięcie procedury przyuczania auta. Co prawda niektóre z aut mają tzw. naukę automatyczną, jednak ta procedura zmusza do jazdy przez ok. 20 minut w celu zapamiętania nowych numerów przez komputer w aucie. Za klonowaniem czujników przemawia fakt, że w czasie sezonu pracownikom serwisów ogumienia często brakuje czasu na wykonanie skomplikowanej procedury w celu przyuczenia auta o nowe numery ID, których wcześniej nie miało w pamięci.
Wychodząc naprzeciw skróceniu czasu pracy z czujnikami, urządzenie Sensor AID firmy CUB oferuje dwie opcje pozwalające na kodowanie czujników. Pierwszą jest automatyczne klonowanie, czyli kopiowanie informacji z jednego czujnika (oryginalnego lub zamiennika) na nowy czujnik Uni-Sensor, który będzie widziany przez samochód jak ten poprzednio zamontowany w kole. Funkcję automatycznego klonowania można zastosować w momencie, gdy czujnik odpowiada na sygnał (bateria nie jest wyczerpana).
W przypadku, gdy bateria się wyczerpała lub czujnik uszkodził się w sposób, który uniemożliwia mu komunikację, można zastosować drugą możliwość, wykonując ręczne klonowanie czujnika. Polega ona na przepisaniu numeru identyfikacyjnego (ID) na nowy czujnik. Na początku należy zlokalizować numer czujnika. Urządzenie Sensor AID pomaga w jego lokalizacji, wyświetlając możliwe położenie numeru na czujnikach oryginalnych. Po zaprogramowaniu czujnika z numerem widniejącym na obudowie starego pojazd sam rozpozna, że czujnik jest już aktywny i system zacznie pracować bez problemu.