Przyuczanie aut o nowe czujniki w autach marki Hyundai

2018-01-24
Przyuczanie aut o nowe czujniki w autach marki HyundaiHyundai - koreańska marka samochodowa cieszy się dużą popularnością wśród polskich kierowców. Samochody tej marki po raz pierwszy w bezpośredni system kontroli ciśnienia wyposażono w roku 2007 – modele i30. Od roku 2014 zgodnie z wprowadzoną dyrektywą wszystkie nowe auta objęto obowiązkiem wyposażenia każdego nowego auta.

W przypadku programowana czujników ciśnienia pod model Tucson należy pamiętać, że do października 2015 roku na europejskim rynku funkcjonował jako Hyundai IX35. Od trzeciej generacji modelu ujednolicono nazwę na ogólnoświatową Hyundai Tucson.

W autach marki Hyundai odnaleźć można czujniki ciśnienia czterech producentów: VDO, Schrader, TRW oraz Lear.

Występujące w nich zawory to:
  • TPMS 03 (oznaczenie FELGEO) – aluminiowy zawór wciskany w czujnik, używany w czujnikach VDO, 
  • TPMS 04 (oznaczenie FELGEO) – gumowy zawór, stosowany w czujnikach Schrader, 
  • TPMS-12 (oznaczenie FELGEO) – aluminiowy zawór, wkręcany w czujnik, występuje w czujnikach TRW.

Trybem najczęściej występującym przy przyuczeniu pojazdów marki Hyundai o nowe czujniki ciśnienia jest OBD. Przy założeniu czujnika z nowym nr ID konieczna jest jego podmiana w sterowniku samochodu. W modelach aut, gdzie zastosowane są czujniki Schrader, występuje tryb automatyczny. Oznacza to, że po zamontowaniu nowych czujników należy odbyć tzw. jazdę adaptacyjną z prędkością powyżej 30 km/h.


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel