Przyuczanie aut o nowe czujniki w autach marki Ford

2018-01-25
Przyuczanie aut o nowe czujniki w autach marki Ford
W samochodach Ford z rynku europejskiego czujniki ciśnienia zostały zastosowane już w roku 2006 w autach typu van (modele S-Max i Galaxy). Od stycznia 2014 roku w czujniki wyposażone były już prawie wszystkie wypuszczane na rynek modele.

Obecnie marka korzysta z czujników firmy Schrader, choć pierwotnie były to czujniki ciśnienia Continental VDO zastosowane m.in. we wcześniej wspomnianych
modelach S-Max i Galaxy oraz w modelu Ford Mondeo (od roku 2007).

Ford stosuje czujniki z zaworami typu snap-in, czyli zaworami gumowymi TPMS-04 (oznaczenie FELGEO) ze ścięciem równoległym lub TPMS-13 (oznaczenie FELGEO) ze ścięciem prostopadłym.

W samochodach Ford dominuje automatyczny tryb przyuczenia do nowych czujników, czyli samochód adaptuje nowe czujniki poprzez odbycie jazdy z prędkością powyżej 30 km/h. W pozostałych przypadkach stosuje się procedury stacjonarne, w których aby zaadaptować czujniki, musimy wykonać dodatkowe czynności. Najbardziej popularną, a zarazem dość skomplikowaną procedurą jest procedura FO-2, w  której musimy wykorzystać urządzenie aktywujące (np. programator Sensor Aid marki CUB), by uaktywnić czujniki.
Konieczność zastosowania procedury OBD zachodzi jedynie w przypadku auta S-Max z lat 2006-2014.

PROCEDURY 

FO-1
1) Napompuj opony do odpowiedniej wartości
2) Włącz zapłon
3) Wejdź w MENU, a następnie VEHICLE INFORMATION SETTING → DRIVER ASSIST  TIRE DEFLATION DETECTION MONITOR
4) Wciśnij i przytrzymaj przycisk OK, dopóki nie wyświetli się potwierdzenie
Alternatywnie: Jeśli auto posiada przycisk RESET TPMS, należy go nacisnąć i przytrzymać, dopóki nie pojawi się potwierdzenie.

FO-2
1) Naciśnij mocno i puść pedał hamulca
2) Włącz zapłon  Wyłącz zapłon  Włącz zapłon  Wyłącz zapłon  Włącz zapłon
3) Naciśnij mocno i puść pedał hamulca
4) Wyłącz zapłon
5) Włącz zapłon  Wyłącz zapłon  Włącz zapłon  Wyłącz zapłon  Włącz zapłon
6) Samochód zatrąbi raz
7) Aktywuj czujniki w kolejności: lewy przód, prawy przód, prawy tył, lewy tył
8) Po każdym aktywowanym czujniku samochód zatrąbi raz
9) Wyłącz zapłon

FO-4
1) Napompuj opony do odpowiedniej wartości
2) Odczekaj 20 minut
3) Jedź z prędkością powyżej 30 km/h, aby dokończyć przyuczanie
4) Przyuczenie nie powinno trwać więcej niż 20 minut


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixel