• Ikona bezpiecznych zakupów

    Bezpieczne zakupy

  • Ikona furgonetki

    Wysyłka w 24h

  • Ikona pędzącego czasu

    Najszybsza oferta w Polsce

  • Ikona dymka czatu z gwiazdką

    Milion zadowolonych klientów

Darmowa dostawa od 70,00 PLN

Dodaj produkty podając kody

Dodaj plik CSV
Wpisz kody produktów, które chcesz zbiorczo dodać do koszyka (po przecinku, ze spacją lub od nowej linijki). Powtórzenie wielokrotnie kodu, doda ten towar tyle razy ile razy występuje.

Przyuczanie aut o nowe czujniki w autach marki Ford

2018-01-25
Przyuczanie aut o nowe czujniki w autach marki Ford
W samochodach Ford z rynku europejskiego czujniki ciśnienia zostały zastosowane już w roku 2006 w autach typu van (modele S-Max i Galaxy). Od stycznia 2014 roku w czujniki wyposażone były już prawie wszystkie wypuszczane na rynek modele.

Obecnie marka korzysta z czujników firmy Schrader, choć pierwotnie były to czujniki ciśnienia Continental VDO zastosowane m.in. we wcześniej wspomnianych
modelach S-Max i Galaxy oraz w modelu Ford Mondeo (od roku 2007).

Ford stosuje czujniki z zaworami typu snap-in, czyli zaworami gumowymi TPMS-04 (oznaczenie FELGEO) ze ścięciem równoległym lub TPMS-13 (oznaczenie FELGEO) ze ścięciem prostopadłym.

W samochodach Ford dominuje automatyczny tryb przyuczenia do nowych czujników, czyli samochód adaptuje nowe czujniki poprzez odbycie jazdy z prędkością powyżej 30 km/h. W pozostałych przypadkach stosuje się procedury stacjonarne, w których aby zaadaptować czujniki, musimy wykonać dodatkowe czynności. Najbardziej popularną, a zarazem dość skomplikowaną procedurą jest procedura FO-2, w  której musimy wykorzystać urządzenie aktywujące (np. programator Sensor Aid marki CUB), by uaktywnić czujniki.
Konieczność zastosowania procedury OBD zachodzi jedynie w przypadku auta S-Max z lat 2006-2014.

PROCEDURY 

FO-1
1) Napompuj opony do odpowiedniej wartości
2) Włącz zapłon
3) Wejdź w MENU, a następnie VEHICLE INFORMATION SETTING → DRIVER ASSIST  TIRE DEFLATION DETECTION MONITOR
4) Wciśnij i przytrzymaj przycisk OK, dopóki nie wyświetli się potwierdzenie
Alternatywnie: Jeśli auto posiada przycisk RESET TPMS, należy go nacisnąć i przytrzymać, dopóki nie pojawi się potwierdzenie.

FO-2
1) Naciśnij mocno i puść pedał hamulca
2) Włącz zapłon  Wyłącz zapłon  Włącz zapłon  Wyłącz zapłon  Włącz zapłon
3) Naciśnij mocno i puść pedał hamulca
4) Wyłącz zapłon
5) Włącz zapłon  Wyłącz zapłon  Włącz zapłon  Wyłącz zapłon  Włącz zapłon
6) Samochód zatrąbi raz
7) Aktywuj czujniki w kolejności: lewy przód, prawy przód, prawy tył, lewy tył
8) Po każdym aktywowanym czujniku samochód zatrąbi raz
9) Wyłącz zapłon

FO-4
1) Napompuj opony do odpowiedniej wartości
2) Odczekaj 20 minut
3) Jedź z prędkością powyżej 30 km/h, aby dokończyć przyuczanie
4) Przyuczenie nie powinno trwać więcej niż 20 minut


Polecane

Zawór Wentyl Czujnika Ciśnienia Scharder TPMS-13 Gen Faraday Snap-in Promocja

Zawór Wentyl Czujnika Ciśnienia Scharder TPMS-13 Gen Faraday Snap-in

6,00 PLN brutto/1sztukaNajniższa cena produktu w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 9,00 PLN/1sztuka-33% Cena regularna: 9,00 PLN brutto/1sztuka-33%
Zaufane Opinie IdoSell
4.81 / 5.00 1452 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2025-01-03
JESTESM BARDZO ZADOWOLONA Z JAKOSCI TOWARU
2024-12-24
Wszystko ok
pixelpixelpixelpixelpixel