
Citroën to jedna z francuskich marek aut najczęściej spotykanych na naszych drogach. System TPMS w autach tej marki zastosowano dość wcześnie, bo już w 2004 roku. Bezpośredni system kontroli ciśnienia jako pierwszy pojawił się w modelu C4.
Citroën podczas pierwszego montażu zastosował w swoich autach czujniki marki Schrader oraz VDO. Zawory, które pasują do czujników wymiennych to:
- gumowy zawór TPMS 04 (oznaczenie FELGEO) – bardzo często spotykany w czujnikach obu producentów;
- aluminiowy zawór mocowany do czujnika przy pomocy odchodzącej od niego blaszki –TPMS 02 (oznaczenie FELGEO);
- aluminiowy zawór wciskany w czujnik – TPMS 03 (oznaczenie FELGEO).
Niestety w starszych modelach aut często spotykamy się z czujnikami o niewymiennym zaworze. W przypadku uszkodzenia takiego czujnika konieczna może okazać się jego wymiana.
Istotną kwestią w autach marki Citroën jest fakt, iż na odczyt czujników duży wpływ ma ich pozycja. W sytuacji, gdy zmianie ulega pozycja czujnika i auto nie posiada funkcji automatycznego przyuczania konieczna może okazać się zmiana pozycji w ID w sterowniku.
Auta marki Citroën zazwyczaj posiadają procedurę OBD (przyuczenie auta o nowe czujniki). W chwili zamontowania nowego czujnika z nowym nr ID pojawia się konieczność dopisania numeru na odpowiednią pozycję w sterowniku. W modelach C5 03/2001-07/2004, C5 03/2001-07/2004 oraz C8 06/2002-09/2005 mamy do czynienia z procedurą stacjonarną – zalecane jest wykonanie resetu systemu TPMS przy użyciu konsoli w aucie.
W przypadku modeli Jumper 06/2014- 12/2015 oraz Nemo 10/2007-12/2015 mamy do czynienia z automatycznym trybem przyuczenia o nowe czujniki.
Procedury stosowane przy marce Citroën przedstawia poniższa tabela.

