Systemy TPMS
Czym jest system monitorowania ciśnienia TPMS?
TPMS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM) - urządzenie, zamontowane do zaworu koła znajdujące się wewnątrz opony, monitorujące ciśnienie i temperaturę gazu w oponie, jednocześnie wysyłające tą informację do odbiornika w aucie.
Dzięki temu systemowi TPMS kierowca ma stałą kontrolę nad ciśnieniem w kołach, co w dużym stopniu poprawia bezpieczeństwo i ekonomię jazdy.
Utrzymanie prawidłowego ciśnienia w kołach ma również wpływ na redukcję spalin oraz zmniejszenie zużycia opon.
Czujniki TPMS w najbliższym czasie staną się obowiązkowym wyposażeniem każdego nowego auta, a od wielu lat są już w dużej mierze stosowane.
Czym jest spowodowane zapalenie się lampki ostrzegawczej w TPMS?
Główną przyczyną zapalenia się lampki ostrzegawczej jest ubytek 25% lub więcej powietrza w kołach.
Innymi przyczynami wadliwości czujnika mogą być:
- uderzenie w krawężnik
- wjechanie w dziurę
- korozja czujnika
- wysoka / niska zewnętrzna temperatura
- słaba lub wyczerpana bateria w czujniku
- niepoprawnie zainstalowany TPMS
Jak utrzymywać poprawne ciśnienie w kołach?
Aby utrzymać poprawne ciśnienie w kołach, sprawdzaj je przynajmniej raz w miesiącu oraz zawsze przed długimi trasami. Najprostszym sposobem zmierzenia ciśnienia jest wykorzystanie urządzenia zwanego „miernikiem ciśnienia powietrza” lub skorzystanie z urządzenia do pompowania kół na stacji benzynowej.
Ciśnienie w kołach uzależnione jest m.in. od obecnej ich temperatury, dlatego należy sprawdzać je, kiedy opony są zimne. Sprawdzając ciśnienie w rozgrzanych oponach, urządzenie może pokazać nieprawidłowe dane.
Napompuj opony zgodnie ze specyfikacją w aucie. Zalecane ciśnienie można znaleźć na tabliczce zamontowanej w drzwiach, na krawędzi, progu bądź ramie auta.
Dodatkowe informacje dotyczące opon i ich konserwacji możesz znaleźć w instrukcji pojazdu lub kontaktując się z lokalnym sprzedawcą.
Dlaczego ciśnienie w oponach się zmienia?
Wpływ na ciśnienie powietrza w kole ma bardzo wiele czynników, dlatego tak ważnym jest aby sprawdzać je raz w miesiącu, bądź każdorazowo przed dłuższą trasą. Ciśnienie może się zmniejszać z powodu uszkodzenia opony, poprzez powolne ulatnianie się powietrza, zmiany temperatury bądź codzienną jazdę.
Jak szybko muszę napompować koła po zapaleniu się lampki ostrzegawczej TPMS?
Jeśli lampka ostrzegawcza się zapali, powinieneś zjechać na pobocze i sprawdzić ciśnienie w kołach. Jeśli jest to możliwe, dojedź do najbliższej stacji benzynowej i napompuj koła wg zalecanych wartości. Spróbuj ograniczać jazdę o tyle o ile możesz, dopóki nie znajdziesz miejsca, gdzie możesz napompować koła. Pamiętaj, że lampka ostrzegawcza zapala się jeśli dla jednego lub więcej kół brakuje 25% lub więcej powietrza. Jazda na niedopompowanych kołach jest nie tylko niebezpieczna, ale również zwiększa zużycie opony oraz paliwa.
Jaka jest różnica między „sklonowanym” czujnikiem a tzw. „zamiennikiem”?
Żadna!! :)
Nasze urządzenie pozwala stworzyć czujnik „sklonowany” lub „zamiennik” (bez klonowania) używając pustych czujników.
Do stworzenia czujnika sklonowanego, urządzenie skanuje oryginalny czujnik i kopiuje jego numer ID na czysty Uni sensor.
Urządzenie również pozwala stworzyć „zamiennik” bez potrzeby klonowania. Podczas tego procesu omija procedurę kopiowania ID i po wybraniu prawidłowego modelu Auta wysyła odpowiednie ID do pustego czujnika Uni sensor.
Jak proste jest sklonowanie oryginalnego czujnika lub stworzenie zamiennika do oryginalnych czujników?
W przeciągu 30 sekund możesz stworzyć 1 sklonowany czujnik lub 4 zamienniki.
Do sklonowania czujnika procedura postępowania jest następująca:
1 – wybierz producenta / model auta / rok produkcji
2 – wybierz funkcję „Auto duplicated”
3 – połóż czujnik oryginalny z boku urządzenia Sensor Aid i skopiuj ID
4 – włóż nowy czujnik Uni sensor do urządzenia i zapisz skopiowane ID
5 – czujnik został zakodowany
Aby stworzyć zamiennik czujnika, wykonaj kolejno:
1 – wybierz producenta / model auta / rok produkcji
2 – wybierz funkcję „Program Blank Sensor”
3 – włóż do urządzenia programującego nowy czujnik Uni sensor, który ma być zaprogramowany i naciśnij enter
4 – na ekranie pojawi się napis „success”, włóż wtedy kolejny pusty sensor i naciśnij ponownie enter; powtarzaj krok dopóki zaprogramujesz tyle sensorów ile potrzebujesz
5 – czujniki zostały zakodowane
Dlaczego potrzebujesz naszego urządzenia Sensor Aid?
Nasz programator czujników Sensor Aid jest idealnym rozwiązaniem do klonowania i kodowanie zamiennych czujników TPMS.
Urządzenie posiada pełną bazę aut z możliwością bieżącej aktualizacji poprzez naszą stronę www.cub-tpms.pl.
Klonowany czujnik Uni Sensor jest tańszy w większości przypadków o ok. 30% - 70% ceny od oryginału (wersja już dla klienta ostatecznego).
Programator czujników Sensor Aid który zakupisz, jest inwestycją przynoszącą stały zysk. Klient docelowy ma mieć to zrobione „dobrze i „tanio”.
Zapewniamy więc, że nasze czujniki:
- nie odbiegają niczym od oryginału (od sporej części są nawet żywotniejsze),
- są sporo tańsze,
- klient nie musi jeździć po serwisach (podnosi to prestiż Twojego warsztatu).
Gwarantujemy, że klient wybierze ten produkt, natomiast cała inwestycja w urządzenie Sensor Aid zwróci się błyskawicznie!
Czy urządzenie może skanować, czytać oraz diagnozować czujniki innych producentów?
Tak, urządzenie pozwala na skanowanie, odczytywanie oraz diagnozowanie każdego czujnika dostępnego na rynku.
Film prezentujący automatyczne kopiowanie oryginalnego czujnika